Píšeme pro Vás Blog

Firemní kultura a interní komunikace

Behem 2. webináře podzimního bloku jsme se zaměřili na téma interní komunikace, budování značky a firemní kultury. Že je to téma zásadní pro směřování firmy správným směrem, potvrdily všechny pozvané řečnice.

Firemní kultura = kvalitní komunikace

O tom, že je třeba dobře komunikovat veškeré změny a snahy o zahrnutí udržitelnosti do firemních strategií, mluvila Magdaléna Prunerová ze společnosti MgC Group. Zmínila například to, že základem budování interní kultury je dobrá komunikace, protože ani dobrý úmysl se nemusí potkat s pozitivním přijetím. Jako když se například nepovedl nákup elektro zdvižných vozíků, které pořídila zahraniční mateřská firma do české pobočky, aniž by si ověřila, že nebudou potřeba velké stavební zásahy a vozíky nakonec nebudou využitelné z důvodu nepřístupného terénu jednotlivých výrobních hal. Klíčovými aktéry pro tvorbu fungující interní komunikace je samozřejmě vedení, HR, marketing a zaměstnanci samotní. Existují ale i aktéři, kteří ovlivňují prostředí společnosti zvenčí a mezi ty patří trh, konkurence, společenské trendy a emoce.

Firemní kultura v praxi

Janka Pacinová hovořila o tom, jak funguje firemní kultura v Accace. Základním principem je fakt, že každý ví, jak sám o sobě přispívá k rozvoji a zisku firmy. V rámci Open Book Managementu dostává každý všechny informace o firemních číslech a procesech a cílech, na jejichž nastavování se podílí každý zaměstnanec. Důležitou součástí firemní komunikace je fungování informačních kanálů a interaktivních forem týmových meetingů.

Kamila Šťastná z firmy Sonnentor popsala, jak se firemní kultura této ekologické firmy propisuje nejen do dodavatelských řetězců, ale především do fungování “spolupracovníků” (ve firmě se nepoužívá název zaměstnanec). Zajímavé je, že firma nemá svoje CSR oddělení, protože zastává postoj, že každý je důležitý pro téma udržitelnosti. Pro veřejnost je zajímavé, že se může jít podívat do výroby cestou zážitkové trasy. V určitých časových intervalech pořádá firma výjezdy za pěstiteli, v létě tábory pro děti spolupracovníků, firma také spolupracuje s chráněnými dílnami. Témat, o kterých mohou mluvit v souvislosti s firemní komunikací a kulturou, je opravdu hodně.

V případě zájmu o vzdělávací aktivity na míru, finanční podporu či s dotazy